Detailtests / Land Rover Defender 110 P400e: Erfgoed onder spanning
In het kort
-
Interieur
-
Technologie
-
Onderweg
-
Budget
In het specifieke geval van de Defender P400e is het zinloos om af te ronden met een banaliteit in de stijl van: “De hybrideversie is fiscaal niet zeer interessant, boekhouders zullen hem niet leuk vinden.” In elk geval, voor wie absoluut met een gezins-Defender wenst te rijden en zich toch enigszins wil plooien naar de veranderingen die zich in de autowereld voltrekken, betekent kiezen voor de P400e absoluut niet verzaken aan plezier of capituleren voor ecologische druk. De charme is intact gebleven en de offroadcapaciteiten zijn nog steeds adembenemend. Deze PHEV-versie van de Defender past veel beter in deze tijdgeest dan de diesels, die binnenkort verdoemd zullen zijn. De V8 is nog steeds opwindend, maar veel te karikaturaal – en duur! – in zijn rol van tempelbewaker. Ten slotte is de P400e in vergelijking met de 3.0-benzineversie (P400) krachtiger, aangenamer om in te rijden en, indien goed gebruikt, veel zuiniger. Veel te veel extra kilo’s? Dat wel, maar je voelt ze niet. Een 2.0 in een Defender? Een strikt filosofisch debat... Waarom zou je je uiteindelijk verzetten tegen verandering als die – vooral – leidt tot verbetering?
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!
Tests
Onze tests
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands