Detailtests / Lexus NX 450+: Modieus laat
In het kort
-
Interieur
-
Technologie
-
Onderweg
-
Budget
Een late intrede ten spijt bewijst de Lexus NX 450h+ dat alles beter kan. Moederhuis Toyota heeft zich nochtans lang gekant tegen de plug-intechnologie, die de algemene zuinigheid van een aandrijflijn ondergeschikt maakt aan een beperkt aantal emissievrije kilometers en een artificieel lage CO2-waarde. De oplossing komt er in de vorm van een stekkerhybride die zich met lege accu’s als een zelfopladende gaat gedragen. Dat systeem werkt zo goed dat het brandstofverbruik een stuk lager ligt dan bij vergelijkbare concurrenten die voor een snelle winst zijn gegaan. Wil je daar in België nog ten volle van genieten in een bedrijfscontext, dan zal de bestelbon wel vóór 1 januari 2023 getekend moeten zijn. Daarna stijgt het kostenplaatje van PHEV’s gradueel om de overgang naar een volledig elektrisch wagenpark te stimuleren. Particuliere kopers hebben daar natuurlijk allemaal geen boodschap aan, maar allicht wel aan het feit dat de stekkerloze hybride, de NX 350, al onder 50.000 euro begint en bijgevolg zomaar even 17.000 euro minder duur is dan de versie met stekker.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!
Tests
Onze tests
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands