Detailtests / Maserati Grecale Trofeo (2022) - in detail
In het kort
-
Interieur
-
Technologie
-
Onderweg
-
Budget
Lag het aan het drukke herfstverkeer, het expliciete verbod op prestatiemetingen vanwege Maserati of het feit dat we nauwelijks drie dagen over de testwagen konden beschikken? Wat er ook van zij, de Grecale is er op die korte tijd niet in geslaagd om écht onder ons vel te kruipen. Bovendien is de Trofeo in zijn Comfort- en GT-standen te gekneveld om kleine openingen in het verkeer uit te buiten, waardoor je eerst naar de juiste setting moet zappen om een adrenalinekick te krijgen. De opdracht om een praktische SUV met een (naar Maserati-normen) aanvaardbaar verbruik en ultieme sportwagenprestaties te verenigen, is dus een stevige spreidstand gebleken. In landen zoals Italië en Duitsland zal je de Grecale allicht vaker kunnen loslaten, maar in België zou de elektrische Folgore-versie weleens beter tot zijn recht kunnen komen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!
Tests
Onze tests
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands