Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Saab 9-3 2.0t & 2.2 TiD

Geschreven door Bert Troubleyn op

De nieuwe generatie van de Saab 9-3 heeft de typische achterklep van zijn voorganger(s) opgegeven. Jaja, het moet gedaan zijn met de achterklap ten koste van de meest karikaturale Zweed in autoland...

Een grote broer die mooier is, ga je vroeg of laat imiteren. Net als de 900 en de 99 die hem voorafgingen, was de 9-3 een bijzonder handige auto met een interessante lelijkheid.Vandaag geeft hij echter zijn achterklep op en treedt hij in de voetsporen van de 9-5, die er meteen een stuk ouder door gaat lijken. De 9-3 wordt wat hij niet was: mooi en opwindend om mee te rijden.Aangezien hij daarin slaagt zonder zijn Saab-eigenheid (inzake veiligheid, zitcomfort en drukgevoede benzinemotoren) geweld aan te doen, zijn er nog maar weinig redenen te bedenken waarom je deze Saab niet even goed kan overwegen als een Audi A4, een BMW 3-Reeks, een Jaguar X-Type of een Mercedes C-Klasse. Als Opel nu ook nog een common rail-diesel zou kunnen voorzien voor zijn Scandinavische neef, dan is er gewoonweg geen enkele reden meer...

In dit artikel : Saab, Saab 9-3

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars