Detailtests / Subaru Impreza 1.5 & 2.0
De Subaru Impreza is niet langer een vertrouwde vierdeurssedan, maar kreeg een modern kleedje. In afwachting van de WRX testen we alvast de atmosferische versies.
- Score redactie /20
Kiezen voor een Subaru is er zeker van zijn dat je aan de weg zal kleven. Jammer genoeg missen de atmosferische Impreza's die hier aan bod kwamen, de nodige pit om het schitterende onderstel volledig tot zijn recht te laten komen. Het grippotentieel doet ons hunkeren naar regen, vorst en wind om het wat meer te kunnen benutten. En inhaalmanoeuvres te kunnen uitvoeren die bij droog weer en door een gebrek aan
motorreserves bij het hernemen al snel gevaarlijk worden (vooral met de 1.5R). Voor de rest wordt deze vijfdeurs op enkele lacunes na (geen haakje om je jas op te hangen, luidruchtige wielkasten op een nat wegdek) een aantrekkelijke auto door zijn ophangingscomfort, zijn makkelijk toegankelijke interieur en zijn functionele standaarduitrusting, maar
ook door het goede zicht rondom dat zijn koetswerkvormen en glasoppervlakken bieden. Alles bij elkaar vraagt deze compacte, homogene en aangename gezinsberline om een drukgevoede benzinemotor - de exclusieve WRX (STi) - of, om een breder publiek aan te spreken, een diesel... die pas gepland is voor 2009.
In dit artikel : Subaru, Subaru Impreza
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!
Tests
Onze tests
De concurrenten
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands