- Score redactie 16.00 /20
Als we kijken naar de instapversie Luxury, zijn de prijzen voor de Impreza 2.0 D vergelijkbaar met de minimumprijzen die de massaconstructeurs voor hun vijfdeursdieselberlines van 136 tot 150 pk vragen (zoals de Fiat Bravo, Ford Focus en Opel Astra). De Sport positioneert zich bij de meer trendy middenklassers, die echter in hun basisuitvoeringsniveau minder goed uitgerust zijn, namelijk de Alfa 147 1.9 JTD 150, de Audi A3 Sportback 2.0 TDI, de Citroën C4 2.0 hdi, de BMW 118d, de VW Golf 2.0 TDI, enzovoort. Allemaal tweewielaandrijvers dus... Met andere woorden: de vierwielaandrijving van deze Subaru kost u niets extra. U vindt het Symmetrical AWD geen argument zolang men massaal - op een ongecontroleerde manier en zonder het minste respect voor het milieu - zout op onze wegen uitstrooit en zolang onze wetgever het gebruik van winterbanden niet verplicht? Vergeet het maar: in combinatie met de verfijnde levendigheid van de boxer-diesel draagt deze vierwielaandrijving in ruime mate bij tot het unieke rijplezier van deze auto, die noch te banaal, noch te aanstellerig is. Er zou maar weinig nodig zijn om er een WRX std van te maken. Een wat hogere turbodruk bijvoorbeeld. Of, als we dan toch aan het dromen zijn, twee turbo's... In ieder geval zal de 2.0 D met al zijn kwaliteiten en zijn 150 pk zeker zijn mannetje staan in het meest competitieve segment van de markt.
- In ieder opzicht fantastische motor
- Schokdemping, ophangingscomfort
- Efficiënt en stimulerend rijgedrag
- Steun van de Sport-stoelen
- Makkelijk in te schatten koetswerk
- Winterbestendig (vierwielaandrijving, verwarmbare ruitenwissers)
- Rijkelijke, doordachte uitrusting
- Afwerking
- Stroef schakelende versnellingsbak
In dit artikel : Subaru, Subaru Impreza
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!