Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Subaru Legacy 2.0 D & Outback 2.0 D

Geschreven door Bert Troubleyn op

Recent pakte subaru uit met een wereldprimeur: een boxer-diesel, die eerst wordt aangeboden in de legacyen de outback. Wij waren er als de kippen bij voor een test.

Subaru Legacy 2.0 D & Outback 2.0 D #1

Subaru wil in europa zijn verkoop binnen een paar jaar opdrijven van 75.000 naar 100.000 eenheden. Met de komst van deze uitstekende boxer-diesel moet dat zeker kunnen, te meer daar hij later dit jaar ook beschikbaar wordt in de vernieuwde forester en de recent gelanceerde impreza. In deze legacy en de daarvan afgeleide outback zorgt hij, naast het al bekende comfort en de uitstekende wegligging die gepaard gaat met heel wat rijgemak en rijplezier, nu ook voor een aha-erlebnis aan de pomp. Zo'n drie liter minder brandstof (en dan nog minder dure diesel) per honderd kilometer, het kan tellen in deze tijden, en daarmee is dé achilleshiel van de benzine- subaru's weggewerkt. Bovendien moeten de prestaties er niet onder lijden. Er zullen volgens ons nog weinig belgen te overhalen zijn om een legacy 2.0 of een outback 2.5 op benzine te kopen. Het prijsverschil van respectievelijk 2.000 of 1.400 euro is gauw gerecupereerd, en bovendien rijdt de auto nog aangenamer en soepeler ook.

In dit artikel : Subaru, Subaru Legacy , Subaru Outback

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars