Detailtests / Suzuki Liana 1.4 DDiS
Suzuki wil Europa veroveren met moderne dieselmotoren. Na de Jimny en de Ignis met zelfontbrander is nu immers ook de Liana verkrijgbaar als DDiS. Met dank aan PSA...
Het is een publiek geheim dat Suzuki net als zijn concurrenten zijn aanwezigheid op de markt gevoelig wil versterken. Het vooropgestelde doel is om tegen 2005 op wereldvlak een marktaandeel van vijf procent te behalen. In het kader van dat uitgebreide commerciële offensief is de Japanse constructeur van plan om tegen 2007 tien nieuwe modellen uit te brengen, maar ook om heel zijn gamma een dieselmotor mee te geven. Dat blijkt uit de recente lancering
van de Jimny DDiS, maar ook van de Liana 1.4 DDiS, die de strijd aangaat in het felbevochten C-segment. U mag echter niet denken dat de in 2001 gelanceerde
Liana er enkel maar een dieselmotor bijkrijgt. Hij onderging een volledige verjongingskuur op alle vlakken. Laten we beginnen bij het uiterlijk: de
nieuweling heeft zijn vlakke trekken laten varen voor een lijn die wel klassiek is, maar niettemin expressiever. De aanpassingen die het meest in het oog springen, vinden we op de motorkap, het radiatorrooster
en de voorbumper, waarin nu ook plaats is voor mistlichten. De achterpartij werd discreter bijgewerkt, want daar werden enkel de bumper en de lichten hertekend. Maar ook binnenin zijn heel
wat veranderingen terug te vinden. Zo werden de digitale instrumenten vervangen door analoge exemplaren, kreeg het stuur bedieningsknoppen voor de radio, werden de stoelen hertekend (en kregen
ze een hoogteverstelling) en kwamen er verschillende nieuwe of verbeterde opbergmogelijkheden bij (brilhouder of lade onder de passagiersstoel).
In dit artikel : Suzuki, Suzuki Liana
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!
Tests
Onze tests
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands