- Score redactie 13.83 /20
Geen autowereld meer zonder samenwerkingsverbanden. Zelfs een powerhouse als Mercedes rekent op Renault voor kleine dieselmotoren en compacte bestelwagens, terwijl de Franse gigant op zijn beurt gelinkt is aan Nissan in Japan. Trek die lijn door en je krijgt een wirwar van merken en toeleveranciers die de hele business draaiende houden, met een verminderde eigenheid tot gevolg. Suzuki is in dat spel de voorbije decennia nogal opportunistisch gebleken, met verschillende partners en vrijages tot gevolg, tot het elektrificatietijdperk de Japanse constructeur tot een huwelijk met Toyota dwong. Vandaag levert de grootste autobouwer ter wereld niet alleen knowhow aan Suzuki, maar met de Swace (een kloon van de Corolla Touring Sports) en de Across (een RAV4 Plug-In Hybrid) zelfs complete modellen. En toch is niet alles wat het lijkt nu er op het kofferdeksel van de intussen zeven jaar oude Vitara plots een Hybrid-badge opduikt…
Foto’s: Jeroen Peeters
- Zuinige aandrijflijn
- Robuust karakter
- Ook beschikbaar met AWD
- Gedateerd interieur
- Ouderwetse en slome gerobotiseerde versnellingsbak
- 1.4 Boosterjet is pittiger én minder duur
In dit artikel : Suzuki, Suzuki Vitara
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!