- Score redactie 15.35 /20
Het bruist de jongste tijd van de activiteit in het compacte gamma van Toyota. Er is natuurlijk al een tijdje de nieuwe Yaris, generatie vier, die zelfs werd bekroond tot Auto van het Jaar 2021. En binnenkort maakt de Aygo X zijn opwachting in het A-segment, dat van de kleine stadsauto’s, dat steeds meer constructeurs links laten liggen. Maar wellicht nog de belangrijkste nieuwkomer is deze: de nieuwe Yaris Cross, een SUV-afgeleide van de bekende stadsauto uit het B-segment. Beide modellen delen hun technische basis én de productielijn in Valencienne.
Toyota keert met veel zelfvertrouwen terug naar het roerende segment van de kleine SUV’s. De Europese centra van het merk hebben de tijd genomen om de markt te scannen, alvorens ons hun nieuwigheid voor te schotelen. Dat is een soort van miniversie van de huidige RAV4 geworden, die natuurlijk herinnert aan het oorspronkelijke model uit 1994: niet te groot, noch te compact, een look zonder onnodige agressiviteit en overdreven spielerei, een bijzonder laag verbruik en strategische prijzen. Zonder dat hij overloopt van originaliteit overtuigt de Yaris Cross alvast op papier. Tijd om eens te kijken wat hij waard is in de showroom en op de weg.
- Wendbaarheid in de stad
- Zitcomfort voorstoelen
- Verhouding buitenmaten-binnenruimte
- Laag verbruik (vooral in de stad)
- Toffe stijl (mini-RAV4)
- Gebrek aan motortemperament
- Lawaai op de snelweg
- Krappe achterste plaatsen
- Beperkend uitrustingsbeleid
In dit artikel : Toyota, Toyota Yaris cross
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!