Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Volvo XC70 D5

Geschreven door Bert Troubleyn op

De Volvo XC70, die aanvankelijk enkel met een 2.4-benzinemotor met turbo te koop was, wist nooit veel marktaandeel in te palmen. Met de uitstekende D5 moet daar zeker verandering in komen.

Omdat de XC70 D5 AWD het zonder transferbak moet stellen, onderscheidt hij zich uiteindelijk maar in geringe mate van de gewone V70 D5 AWD, tenzij dan door een forsere bodemvrijheid en door mixbanden die je bij het verlaten van de geasfalteerde wegen iets meer bewegingsvrijheid gunnen. Die “voordelen” betaal je cash op het vlak van de wegligging (meer rolneiging en onderstuur) en het verbruik (reken maar op 2 l/100 km meer). Naast zijn resoluut pronkzuchtige voorkomen moet je de verschillen verder vooral in het interieur gaan zoeken. De Cross Country onderscheidt zich immers door zijn binnenruimte, waar het aangenamer vertoeven is (meer bergvakken) en die vooral functioneler is ingericht (driedelige achterbank, scheidingsrooster, enzovoort). Om zijn bestaan wat beter te rechtvaardigen?

In dit artikel : Volvo, Volvo XC70 , Volvo V70

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars