Een bijkomende elektro-installatie de SQ7 niet vreemd. Sinds Audi hem in 2016 de bühne oprolde, draait er al een 48-voltsysteem mee in het vooronder. Toen weliswaar louter om de zogenoemde e-booster aan te drijven, een elektrische compressor die het turbogat diende te dichten dat de twee sequentiële turbo’s met variabele geometrie anders zouden laten vallen. Het resultaat mocht er wezen. Vol op het gas stoof deze kolos even hard richting einder als een volbloed exoot. Een knap staaltje kunde dat nogmaals bewees dat Audi wel degelijk zijn Vorsprung haalde durch Technik.
Vandaag wordt er echter een nieuwe annex toegevoegd aan dat verhaal. Uiteraard dient de elektrische bijstand de SQ7 nog altijd vooruit te blazen. Met dat verschil dat, als de teugels gevierd worden, de nieuwe starter-alternator zal trachten een stuk van die geïnvesteerde energie te recupereren. Het beste van twee werelden dus.
- Twee auto's in één
- Comfort
- V8-power
- Praktisch vernuft
- Verhouding verbruik-vermogen
- Hoge basisprijs, gebruikskosten
- Hoge CO2-uitstoot
- Asociaal groot
- Starter-alternator vooral symbolisch
- Niet het mooiste uitlaatgeluid

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!