De eerste generatie van de 3-Reeks werd in 1975 onthuld op het salon van Frankfurt. BMW had er toen totaal geen idee van dat dit model zou uitgroeien tot een echte maatstaf in het D-segment, die massaal over de hele wereld verkocht zou gaan worden. Dit succes verklaart het Beierse bedrijf nu door het lastenboek van het oorspronkelijke model. Een document waarin
de premium afwerking een even belangrijke plaats innam als het rijplezier, het beroemde Freude
am Fahren.
Deze slogan werd des te meer waargemaakt door de 323i-versie van de Duitser, een gezinsberline die een paar jaar later werd gelanceerd (in 1978) met een ongelofelijke zescilinder-in-lijn. Vandaag hoef je geen jaren meer te wachten om te kunnen genieten van een nieuwe 3-Reeks met een zes-in-lijn. De 40i-versie van de zevende generatie (‘G20’), wordt namelijk al snel na de lancering van het model op de markt gebracht. Opmerkelijk. Temeer omdat de M340i – zoals zijn naam aangeeft – werd gefinetuned in nauwe samenwerking met de M-divisie van BMW.
- Dynamisch weggedrag
- Binnenruimte, ergonomie
- Bijzonder sterke prestaties
- Lineaire motor
- Geslaagde automaat
- Geen manuele versnellingsbak mogelijk
- Verbruik kan oplopen
- Hoge prijs
- Geen achterwielaangedreven modus
- Complexe launch control
In dit artikel : BMW, BMW 3 Reeks
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!