Vandaag kiezen voor lpg (niet te verwarren met CNG) zullen sommigen beschouwen als old school. Daarmee sluit deze brandstof perfect aan bij de filosofie van Dacia, namelijk beproefde recepten gebruiken met één enkel doel: de klant zo veel mogelijk geld laten besparen. En dus kun je niet alleen al vanaf 11.990 euro – dus zonder meerprijs ten opzichte van de versie op benzine – een nieuwe Sandero Eco-G kopen met een in de fabriek gemonteerde lpg-installatie, maar door de veel lagere prijs van lpg aan de pomp ook en vooral fors bezuinigen op de gebruikskosten per kilometer ten opzichte van een vergelijkbare auto met benzinemotor. Kortom, als het gaat over een slimme aankoop, slaat deze Sandero 1.0 Eco-G spijkers met koppen. Natuurlijk blij_ het een auto die autoliefhebbers niet meteen in hogere sferen zal brengen, ook al moeten we toch zeggen dat de Sandero sinds zijn facelift van 2017 beduidend aan elegantie heeft gewonnen, gewoon dankzij zijn leddagrijlichten vooraan een zijn nieuwe verduisterde lichtblokken achteraan. Jammer alleen van de overdreven prominente logo’s en, in het geval van onze Stepway-testversie, van sommige nog altijd wat ‘geforceerde’ SUV-details, zoals de dakrails, die te ver uitsteken en op de snelweg vervelende stroomlijngeluiden genereren. En natuurlijk van die verplichte lpg-sticker op de achterkant van de auto, meteen het enige echt lelijke detail van de auto…
- Erg gewillige motor
- Brandstofbudget op lpg
- Totaal rijbereik lpg + benzine
- Onklopbare prijs
- Beperkte veiligheidsuitrusting
- Trieste interieursfeer
- Stroomlijngeluiden dakstangen Stepway
- Model fin de carrière
In dit artikel : Dacia, Dacia Sandero , Dacia Sandero Stepway
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!