Korte tests / Ford Kuga 2.0 EcoBlue MHEV : lager verbruik?
De nieuwe Ford Kuga is beschikbaar met een bijzonder brede waaier aan aandrijfopties. Daarbij ook drie EcoBlue-diesels, waarvan de middelste versie microhybride ondersteuning krijgt. Wat zegt die MHEV?
Zeker in de hogere regionen van de markt is een hybridealternatief dezer dagen onontbeerlijk geworden, en dat is ook Ford niet ontgaan. Het Blauwe Ovaal lanceert daarom de nieuwe generatie van zijn middelgrote SUV Kuga met drie hybrideopties: naast de plug-inhybride PHEV en de (binnenkort te lanceren) HEV, beide met een 2.5-benzine als verbrandingsmotor, staat er ook nog een microhybridevariant in de catalogus, op basis van de tweeliter-diesel van 150 pk. Een starter-alternator zorgt daarbij voor een bescheiden elektrische ondersteuning, zodat deze tweeliter volgens de normcijfers uiteindelijk niet meer verstookt dan de kleinere 1.5 EcoBlue van 120 pk (4,3 l/100 km tegenover 4,2 volgens de NEDC-cijfers, 5,8 tegenover 5,1 volgens WLTP). Mooi meegenomen op papier, maar wat in de praktijk?
- Binnenruimte
- Geslaagd standaardonderstel
- Degelijke standaarduitrusting
- Gunstig geprijsde opties
- Ergonomie
- Geen automaat
- Onaangename spreiding zesbak
- Bescheiden verbruikswinst MHEV-systeem
- Demping motorgeluiden
- Afwerkingskwaliteit (materiaalkeuze)
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!
Tests
Onze tests
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands