Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Korte tests / Hyundai Tucson 2.0 CRDi 48V A : Alle beetjes helpen

Geschreven door David Leclercq op

Naast de full hybrid – al dan niet oplaadbaar – is nog een ander type hybride in opmars: de mild hybrid, met een (bescheiden) elektrische ondersteuning. Ook de Hyundai Tucson biedt zo'n versie aan, op basis van de krachtigste diesel.

Prijs
NB
SUV DAYS op 11 en 12 mei 2019

Ontdek, samen met onze redactie, gratis meer dan 30 SUV's

Meer over het evenement >>

In de marge van de Vierkamp rond aandrijftechnologieën op de voorgaande pagina’s hadden we nog een vijfde speler uitgenodigd: de Hyundai Tucson 2.0 CRDi. Naast de zelfopladende full hybrid van de Toyota en de pluginhybride Mitsubishi vertegenwoordigt die Koreaanse SUV sinds zijn facelift namelijk nog een derde soort hybridesysteem: dat van de mild hybrid, een techniek waarvan we in de komende jaren een heuse stortvloed aan modellen mogen verwachten. Voor de eigenlijke Vierkamp vonden we deze compacte diesel-SUV net een tikkeltje te veel afwijken, maar we hebben hem wel net zo uitgebreid aan de tand gevoeld als de andere vier.

  • Stille werking
  • Afwerkingskwaliteit
  • Homogeen geheel
  • Hoge prijs
  • Geen echte hybride
  • Reactietijd achttrapsautomaat

In dit artikel : Hyundai, Hyundai Tucson

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker