De Levorg, die sinds 2015 op de markt is, kent bij ons een discrete carrière. Het DNA van Subaru past doorgaans beter bij meer ‘exotische’ contreien. Toch wist de Japanner het gen te isoleren dat hem ook in Europa een zekere populariteit opleverde: Subaru’s eerste drukgevoede downsizingboxermotor, een 170 pk sterke 1.6-turbo met directe benzine-injectie, bleek romiger dan zijn atmosferische soortgenoten en compenseerde enigszins het verdwijnen van de dieselboxer, zonder daarom de topprestaties van de WRX STi-krachtbronnen te evenaren.
Toch wist hij nooit echt door te breken, ongetwijfeld als gevolg van een onaangepaste fiscaliteit en een te hoge CO2-normuitstoot. Subaru zet dan ook een stap terug in de tijd door zijn 1.6-turbo opnieuw te vervangen door een atmosferische 2.0... die echter niet minder zwaar weegt op de CO2-balans. Vanwaar die keuze dan? Het antwoord schuilt misschien in de nieuwe hybride XV en Forester, die in maart van dit jaar werden onthuld op het salon van Genève en die eveneens een atmosferische 2.0-boxer gebruiken... De kans bestaat dat de Levorg die evolutie op termijn zal volgen, maar in afwachting zullen we nog even geduld moeten oefenen.
- Steeds completere standaarduitrusting
- Verbeterde veiligheidsuitrusting
- Geoptimaliseerd algemeen comfort
- Sneller reagerend en intuïtiever infotainment
- Vijf jaar of 150.000 kilometer garantie
- Hoge CO2-normuitstoot (fiscaliteit)
- Reacties CVT-bak bij sportieve rijstijl
- 2.0i minder gul dan 1.6 T
- Teleurstellende prestaties
- Weinig praktisch bagagescherm
In dit artikel : Subaru, Subaru Levorg
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!