Al 45 jaar is de VW Golf een trendsetter en een icoon in het C-segment, dat van de compacte middenklassers. Ook bij de achtste generatie evolueert de stijl minimaal, zodat iedereen het nieuwe model nog altijd meteen als een Golf herkent. Meer nog, als je niet beter weet, zou je deze achtste generatie gewoon als een facelift kunnen afdoen. Tot je de deur opent en de digitale cockpit ontwaart die de Golf een nieuw tijdperk inloodst, samen met heel wat andere state-of-the-art technologie op het vlak van veiligheid en aandrijving.
Uiteraard spelen de hybride varianten een belangrijke rol in het gamma, dat gespreid over 2020 wordt uitgerold. Enkel een volledig elektrische versie ontbreekt deze keer, want die klanten kunnen voortaan terecht bij de ID.3. Maar dan nog blijft het Golf-aanbod zeer ruim, met een tiental varianten met diesel- en benzinemotoren, sportieve varianten (GTI, R) en mild hybrid- of plug-in-hybride uitvoeringen. Bij de lancering is de enige hybride de 150 pk sterke 1.5 eTSI (altijd met DSG), die vinnige prestaties aan efficiëntie weet te koppelen.
- Knappe techologie
- Extra boost mildhybride systeem
- Ergonomie bedieningsorganen
- Look, afwerking, kwaliteitsindruk
- Efficiënte wegligging
- Premiumprijzen
- Vrij complexe digitale interface
- Matige ruimte achterin
- Onopvallende look
- Betwijfelbaar nut technologiewedloop
In dit artikel : Volkswagen, Volkswagen Golf
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!