Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Motorfietstests / Harley-Davidson Heritage Classic : Amerikaans erfgoed

Geschreven door Laurent Cortvrindt op

Zijn naam zegt het al: de Heritage Classic is een eerbetoon aan de Harley-Davidsons uit de jaren vijftig van de vorige eeuw. Een must voor de liefhebbers van ontspannen toeren...

Twee miljoen nieuwe klanten tegen 2025, dat is het doel dat Harley-Davidson zichzelf heeft gesteld. Het minste dat we kunnen zeggen, is dat het merk uit Milwaukee er wel voor zorgt dat het ook de middelen heeft om dat doel te realiseren. Over een periode van vijf jaar laat Harley namelijk niet minder dan vijftig nieuwe modellen los op de markt. Binnen het nieuwe Softail-gamma hebben de motorfietsen tal van elementen gemeenschappelijk. Allemaal hebben ze dezelfde ledsignatuur, en hun elektronische circuit is compleet herzien. Van de Cantileverschokdemper kan de stugheid en de slag worden geregeld, zowel voor het in- als voor het uitveren, volgens de verschillende karakteristieken van elk model – bij de hier geteste Heritage Classic doe je dat onder het zadel. Verder zien we een nieuw dashboard, voorzien van een startknop en een USB-poort. De nieuwe benzinetanks hebben een inhoud die varieert van 13,2 tot 18,9 liter. 

Technisch gesproken gooit Harley het krachtigste motorblok ooit voor zijn ‘big twin’ cruisers in de strijd: de Milwaukee-Eight 107. Deze V-twin in een hoek van 45 graden is goed voor 1.745 cc en maakt de nieuwe Softail-­modellen sneller in vergelijking met het vorige HD 103-blok: 10 procent in de sprint naar 60 mijl per uur (96 km/u), en 15 procent bij de hernemingen van 60 naar 80 mph in vijfde. Wie dat nog niet genoeg vindt, kan vier Softails (Fat Bob, Fat Boy, Breakout en Heritage Classic) ook bestellen met de Milwaukee-Eight 114 (1.868 cc). Die sprint nog 9 procent sneller naar 60 mph en knabbelt nog 13 procent van de tussensprint van 60 naar 80 mijl in vijfde versnelling. Het vermogen van beide motorversies deelt Harley-­Davidson niet mee, maar dat zou ongeveer 90 respectievelijk 105 pk moeten bedragen.

  • Rijcomfort
  • Verbazende prestaties
  • Amerikaans aura
  • Beperkt rijbereik
  • Standaard zadel voor de passagier
  • Onhandig gevormde tassen

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars