In 2014 verliet Chevrolet het Europese toneel om vrij spel te geven aan Opel, het gewezen zustermerk uit de GM-stal dat intussen is verhuisd naar de schoot van PSA. Al die tijd wist één Chevrolet zich staande te houden op het Oude Continent: de mythische Camaro, die intussen al zes generaties meegaat. Hij nam het op tegen zijn eeuwige rivaal, de Ford Mustang, die in de Europese merkconcessies verscheen toen Chevrolet hier zijn officiële dealernetwerk moest opgeven. De strijd leek op voorhand verloren, temeer omdat de Mustang van bij zijn lancering kon rekenen op een motorgamma dat beter was aangepast aan de lokale markt, met onder meer een EcoBoost-viercilinder van 2,3 liter, die fiscaal veel interessanter was dan de dikke V8.
Chevrolet had geen andere keuze dan dit voorbeeld te volgen en zijn Camaro uit te rusten met een kleinere motor, met name een drukgevoede 2.0-vierpitter. Zo is hij nu in ieder geval beter gewapend om te proberen de achterstand op zijn eeuwige rivaal goed te maken. En wat wil het geval? Dat in diezelfde periode ook de Mustang getrakteerd wordt op een aantal opmerkelijke evoluties. Het perfecte moment dus om deze twee Amerikanen met elkaar te confronteren. En waarom niet in de buitenwijken van Charleroi, dat gisteren nog een en al zware industrie uitademde, maar vandaag steeds meer wordt ondergedompeld in de undergroundcultuur. Het ideale decor voor de sterke karakters van onze twee moderne cowboys.
In dit artikel : Chevrolet, Chevrolet Camaro , Ford, Ford Mustang
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!