Als we even abstractie maken van zijn minder tot de verbeelding sprekende koetswerklijn, moeten we vaststellen dat de Subaru Legacy Touring Wagon een opmerkelijk homogene auto is. Dat dankt hij aan zijn motor, die verrassend gewillig en levendig is, en aan zijn uitstekende ophangingscomfort, gekoppeld aan een voorbeeldige rijdynamiek. En aan zijn superieure actieve veiligheid, dankzij de vierwielaandrijving, die - in onze ogen althans - veel efficiënter is dan het hele arsenaal hoogtechnologische hulpmiddelen waarop de Honda Accord een beroep doet. De Subaru heeft niet alleen ons hart gestolen, ook mathematisch is hij de winnaar, met een minieme voorsprong op de Mazda 6 sportbreak, die bijzonder praktisch is met zijn grote koffer en zijn handige moduleerbaarheid en bovendien qua prijs in het voordeel is. Net daarachter komt de Honda Accord Tourer, die het moet hebben van zijn schitterende lijnen, zijn fabelachtig goede stoelen en zijn erg soepele diesel. Zijn trendy optionele rijhulpsystemen zijn echter wat (te) opdringerig, zodat ze je al gauw op de zenuwen gaan werken en je ze uiteindelijk
In dit artikel : Mazda, Mazda Mazda6 , Subaru, Subaru Legacy , Honda, Honda Accord
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!