Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Vergelijkende test / Mercedes GL 420 CDI & Range Rover TDV8

Geschreven door Bert Troubleyn op

In de geest van hun doelpubliek horen topversies van SUV's als de Mercedes GL of de Range Rover nog altijd een V8 te hebben. En of dat nu een diesel of een benzine is...

Natuurlijk worden deze mastodonten geapprecieerd voor hun sleepvermogen van 3.500 kilo (geremd). Of omdat ze tegelijk uitstekende terreinbeesten en weergaloze asfaltvreters zijn. Om nog maar te zwijgen over hun relatieve zuinigheid en het rijplezier dat ze bieden, want deze generatie dieselmotoren is vast van plan de dikke benzineslikkers blijvend te overschaduwen. Los van die alles bij elkaar rationele argumenten zal het belangrijkste aankoopcriterium echter eerder het chique aspect zijn, dé bestaansreden voor dikke auto's en ruime, ultracomfortabele en weelderig ingerichte interieurs. Met canapés met hoge rugleuning in de Brit en vlezige stoelen met korte rugleuning in de Duitse Amerikaan, die dankzij de zeven bruikbare plaatsen bovendien een meer uitgesproken label "kinderen toegelaten" draagt. Wat de rest van de uitrusting betreft, kunnen we moeilijk een onderscheid maken, aangezien die vrij goed overeenkomt, van gekoelde stoelen over een overvloed aan knoppen en hendels allerhande tot een audiosysteem van Harman Kardon. De Range Rover heeft in de Mercedes GL vooral zijn duurdere gevonden...

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker