Hoewel de twee Fransen schouder aan schouder eindigen in de tussenklassementen, gaat uiteindelijk de 207 SW met de overwinning aan de haal. De minder ruime Peugeot
scoort met een buitengewone moduleerbaarheid die het gebruik van de kofferruimte erg eenvoudig maakt. Ook qua rijplezier is hij bij de pinken, net zoals wat de prestaties betreft. Kortom, de Peugeot mag zich de homogeenste in deze categorie noemen. De Renault Clio
Grandtour, die onklopbaar is op het vlak van het werkingscomfort, werpt zich op als het goede compromis
tussen buitenafmetingen, kofferinhoud en moduleerbaarheid. Helaas strandt hij door zijn stevige
prijskaartje op de tweede plaats. Hoe absurd het ook mag lijken, in deze vergelijking tussen breaks wordt de ruimste van allemaal laatst. Naast zijn goede werkingscomfort en prestaties biedt de Fabia misschien wel veel koffer voor weinig geld, maar hij ziet een voor een break cruciaal punt over het hoofd: de moduleerbaarheid. En volgen ons maken de twee Franse breaks vooral op dat vlak het verschil met andere betaalbare breaks, waaronder de erg getalenteerde Dacia Logan MCV.
In dit artikel : Peugeot, Peugeot 207 , Renault, Renault Clio , Skoda, Skoda Fabia
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!