Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Vergelijkende test / Premiumbreaks

Geschreven door Jean-François Christiaens op

In de strijd om de gunst van de leaserijder zet de nieuwe Mercedes C-Klasse Break volop in op technologie. Of dat volstaat om afstand te nemen van klassiekere rivalen als de Audi A4 Avant en Volvo V60, zochten we voor u uit in een test met mildhybride diesels onder de kap.

Een beetje onzeker lopen we het parkeer-terrein bij de Mercedes-invoerder op. Het staat hier vol ‘oude’ C-Klasses, met ergens daartussen onze nieuwe generatie. Maar jandorie, zelfs wij moeten al erg goed kijken om het verschil te zien – de afstandsbedie-ning komt er zelfs aan te pas. Het is duidelijk dat Mercedes geen risico’s heeft genomen voor de look van zijn bestseller. Al moeten we die mening meteen bijstellen zodra we de bestuur-dersdeur van onze C-Klasse Break opentrekken: het interieur breekt volledig met het verleden en blikt resoluut vooruit. Voor deze vergelijking vertrokken we van een versie die ondanks het groeiende succes van de plug-inhybride nog altijd populair is in leasekringen: de C 220 d Break, voorzien van een 200 pk sterke 2.0-die-sel met mildhybride ondersteuning. Hij treedt hier aan tegen twee aartsrivalen, ook allebei voorzien van een dergelijke ondersteuning op een circuit van 48 volt: de Audi A4 Avant 40 TDI (204 pk) en de Volvo V60 B4 (de dieselver-sie van 197 pk). De grote afwezige is natuurlijk de BMW 320d Touring (190 pk). We hadden hem er graag bij gehad, maar BMW kon
ons geen exemplaar ter beschikking stellen.

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker