Vergelijkende test / 3 Golf vs ID.3 : Keuzestress
Voor professioneel gebruik lijkt de ID.3 ons een overtuigende oplossing: hij heeft de laagste gebruikskosten en is fiscaal erg interessant. De oplaadbare hybride biedt vooralsnog dezelfde fiscale voordelen, maar voor hoe lang nog? Een noodzakelijke voorwaarde is wel de aanwezigheid van een oplaadstation thuis of op het werk, maar als dat voorhanden is, wordt het dagelijkse gebruik van de ID.3 gemakkelijk te overwegen. De diesel blijft echter de koning van de lange (snelweg)afstanden, maar gezien de huidige verkettering van die brandstof (niet altijd onterecht overigens) zouden we toch eerder geneigd zijn om voor de microhybride eTSI op benzine kiezen, die er op indrukwekkende wijze in slaagt om zijn reële verbruik af te vlakken. Bovendien biedt de benzine ook nog eens het meest ‘natuurlijke’ rijplezier van deze vier Volkswagens. Samengevat? Persoonlijk zouden we de ID.3 (met laadpaal) nemen als we uit deze vier een bedrijfsauto mochten kiezen... maar de Golf eTSI als we de auto particulier zouden moeten kopen.
Scorebord | Interieur | Technologie | Onderweg | Budget | Totaal |
---|---|---|---|---|---|
1. Volkswagen ID.3 58 kWh 150kW Pro Performance | 16,08 | 15,40 | 16,46 | 15,60 | 15,90 |
2. Volkswagen Golf VIII 5d 1.5 eTSI 110kW Life DSG | 15,75 | 15,30 | 16,54 | 15,33 | 15,74 |
3. Volkswagen Golf VIII 5d 2.0 TDI 110kW Life DSG | 15,75 | 15,30 | 16,08 | 15,07 | 15,54 |
4. Volkswagen Golf VIII 5d 1.4 eHybrid Style DSG | 14,92 | 15,30 | 16,08 | 15,40 | 15,44 |
In dit artikel : Volkswagen, Volkswagen Golf , Volkswagen Id.3
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!
Tests
Onze tests
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands