Met zijn oorlogskleuren maakt de Civic Type R niemand blaasjes wijs: hij is nog altijd verduiveld efficiënt, maar voortaan ook speels. Ook de Mégane R.S. is een verduiveld goed ontworpen sportieveling, met dank aan zijn vierwielsturing. Dankzij dat technische hoogstandje en zijn sperdifferentieel geeft deze R.S. Cup blijk van een weggedrag waarvan je maar geen genoeg kunt krijgen. Eindelijk heeft Renault Sport de juiste dosis plezier kunnen toevoegen aan pure en compromisloze efficiëntie... De i30 N van zijn kant verdient bij de hot hatches de prijs voor ‘beste doorbraak’. Hij mist nog wat expressiviteit qua weggedrag, maar het resultaat is al erg indrukwekkend, zeker voor die prijs. De 308 GTi verleidt vooral door zijn veelzijdigheid – nu eens een engel, dan weer een duivel. De Leon Cupra tot slot is nauwkeurig en indrukwekkend snel, maar kampt met een gruwelijk gebrek aan charisma…
Scorebord | Interieur | Technologie | Onderweg | Budget | Totaal |
---|---|---|---|---|---|
1. Honda Civic 5d 2.0 Type R | 13,00 | 18,00 | 19,00 | 16,00 | 16,40 |
2. Renault Megane 5d TCe 300 EDC R.S. | 15,00 | 17,00 | 18,00 | 16,00 | 16,20 |
3. Hyundai i30 N 2.0 T-GDi 206kW N Performance Pack | 14,00 | 16,00 | 16,00 | 18,00 | 15,80 |
4. Peugeot 308 5d 1.6 PureTech 263 S&S GTi | 15,00 | 16,00 | 17,00 | 16,00 | 15,80 |
5. Seat Leon SC 2.0 TSI 221kW Cupra DSG | 15,00 | 16,00 | 15,00 | 16,00 | 15,60 |
In dit artikel : Honda, Honda Civic , Hyundai, Hyundai i30 , Peugeot, Peugeot 308 , Renault, Renault Mégane , Seat, Seat Leon
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!