De DS 4 hoeft zich duidelijk niet te schamen in vergelijking met de BMW 118i. Ja, DS Automobiles staat als premiumconstructeur natuurlijk nog maar in zijn kinderschoenen, terwijl BMW al geruime tijd munt slaat uit dat imago... Maar als we het logo op de grille even buiten beschouwing laten, heeft de DS 4 voldoende troeven in handen om een groot deel van de klassieke klantenkring van de Duitse premiumreferenties in verleiding te brengen. En niet alleen door zijn look, wankt de Fransman kan ook prat gaan op een onmiskenbaar comfort, een verfijnde afwerking en een uitrusting die helemaal up-to-date is, ook al hadden zijn ergonomie en functionaliteit net iets meer ‘Duits’ mogen zijn... Zijn prijs- en optiebeleid zijn daarentegen wél helemaal op Duitse leest geschoeid, en stuwen de DS 4 snel naar budgettaire sferen die net zo premium zijn als zijn dierbare concurrenten...
Scorebord | Interieur | Technologie | Onderweg | Budget | Totaal |
---|---|---|---|---|---|
1. BMW 1 Reeks Hatch 118iA (100 kW) | 15,58 | 15,50 | 15,00 | 14,60 | 15,12 |
2. DS DS 4 5d PureTech 180 Auto Performance Line + | 15,00 | 15,70 | 15,92 | 13,73 | 15,00 |
In dit artikel : Citroën, Citroën DS 4 , BMW, BMW 1 Reeks , DS, DS DS 4
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!