Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Vergelijkende test / BMW X5 3.0d, Infiniti FX 30d, Mercedes ML 350 Bluetec, Porsche Cayenne Diesel, Range Rover Sport TDV6 & Volkswagen Touareg 3.0 TDI : Nouvelle cuisine

Ons verdict

De overwinning gaat naar de Touareg, een resultaat dat de Volkswagen hoofdzakelijk aan zijn homogeniteit te danken heeft. Zonder zich het hoofd te breken of het onmogelijke te proberen verwezenlijken, kwijt hij zich foutloos van zijn taak: hij is ruim, goed afgewerkt, krachtig, behoorlijk zuinig en nog steeds in staat het terrein in te gaan, terwijl zijn prijs eerlijk blijft dankzij verschillende uitrustingspacks. Dit op zijn zachtst gezegd complete pakket aan argumenten maakt dat we hem de schokken van zijn achttrapsautomaat vergeven. Onmiddellijk na hem volgt de X5, die zich ook opwerpt als een tenor in het genre. Hij is niet duurder dan de Volkswagen en legt het accent meer op rijplezier, maar is hij ook praktisch dankzij zijn ruime interieur en zijn zeven optionele zitplaatsen. Dat de Cayenne pas op de derde plaats komt, is te wijten aan zijn gepeperde verkoopprijs en de achterbank die slechts plaats biedt aan twee passagiers. Zonder die – helaas erg stevige – tekortkomingen zou de Porsche ongetwijfeld met de overwinning aan de haal zijn gegaan, zodanig hebben zijn homogene karakter en wegprestaties ons testpanel van hun sokken geblazen. De ML en de Range Rover Sport eindigen wiel aan wiel, maar om heel verschillende redenen. De Land Rover is de terreinkampioen en biedt bovendien een uitstekend werkingscomfort. Helaas is hij het slachtoffer van zijn overgewicht, dat zijn stempel drukt op zowel het weggedrag en het verbruik als op de prestaties. De Mercedes van zijn kant slaat nog steeds een goed figuur ondanks zijn leeftijd, maar die algemeen goede indruk rechtvaardigt zijn prijs niet, zelfs niet met de geroemde NOx-katalysator. De Infiniti eindigt als laatste, zonder twijfel een beetje onterecht omdat deze originele SUV een eersteklas verhouding prijs-uitrusting-prestaties biedt. Maar net zijn originaliteit vereist onvermijdelijk enkele toegevingen. En net die zijn in de FX, zelfs met zijn dieselmotor, een beetje te talrijk (interieurruimte, comfort, geluidsisolatie, verbruik, afstelling van de automaat…).

Scorebord Interieur Technologie Onderweg Budget Totaal
1. Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDi 240 18,00 16,00 16,00 16,00 16,80
2. BMW X5 3.0d 155kW 17,00 17,00 17,00 15,00 16,40
3. Porsche Cayenne 3.0 V6 TDI 245 16,00 18,00 18,00 13,00 16,20
4. Land Rover Range Rover Sport TDV6 HSE 14,00 15,00 14,00 14,00 14,20
5. Mercedes-Benz M-Klasse ML 350 CDI BlueTEC 15,00 14,00 15,00 12,00 14,20
6. Infiniti FX FX30d S Premium 10,00 12,00 14,00 17,00 13,80

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars