Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Vergelijkende test / Citroën C3 Picasso 1.6 HDi 90, Hyundai Matrix 1.5 CRDi 110, Nissan Note 1.5 dCi 85, Opel Meriva 1.7 CDTI 100 & Renault Grand Modus 1.5 dCi 85 : Lenteschoonmaak

Ons verdict

Ons eindklassement is een optelsomvan de tussenklassementen,maar aangezien het om eenvolumersgaat, hebben we hierdubbel zoveel gewicht toegekendaan de hoofdstukken Binnenruimteen Koffer, twee aspecten diecruciaal zijn voor dit soort auto’s. En danblijkt dat de jongste nieuwkomer metde zege aan de haal gaat. Het lijkt eropdat Citroën de concurrentie goed heeftgeobserveerd om uiteindelijk met eenmooie synthese voor de dag te komenvan wat zijn rivalen te bieden hebben.De C3 Picasso kan rekenen op een mooiebinnenruimte, is aangenaam voor de bestuurderén zijn passagiers en heeft degrootste koffervan allemaal. De tweede plaats isweggelegd voor de Renault, het merkdat een lange traditie heeft in eenvolumers.De Grand Modus is in dit segmentzonder enige twijfel een toonbeeld vanefficiënt ruimtegebruik, gebruiksvrien-delijkeid en comfort. Qua kofferruimteen moduleerbaarheid moet hij danwel zijn meerdere erkennen in de Citroën,maar zijn scherpere en slimmeprijsstelling beperken de schade.De aangename verrassingvan deze driekamp is de HyundaiMatrix. Het koetswerk van de Koreaan(dat oorspronkelijk nochtans van Pininfarinais) of het plastiekerige interieurstralen niet meteen sex-appeal uit,maar de Matrix biedt nog altijd perfectwat je in de eerste plaats van een eenvolumerverwacht – veel binnenruimteen een grote koffer – voor een aantrekkelijkeprijs. De Opel Meriva kan zijnleeftijd niet langer verbergen en hinktop het vlak van het rijplezier (motor enonderstel) ronduit achterop, maar blijftinzake plaatsaanbod wel een referentie,zowel qua binnenruimte als qualaadvolume. Maar zijn hoge (officiële)prijzen doen hem uiteindelijk netnaast het podium stranden. Tot slot iser de Nissan Note, die zijn bestuurderwel veel rijplezier biedt, maar alsdagelijkse gezinsauto een bleek figuurslaat naast de andere vier. Zijnkleine koffer beperkt zijn actieterreintot in en om de stad. De Japanner deslechtse van de vijf noemen is hemechter onrecht aandoen, laten we hethouden op “de minst goede”....

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars