De duidelijke keuzes die Citroën heeft gemaakt voor zijn nieuwe C4, zullen ontegensprekelijk leiden tot even uitgesproken meningen over het model: ofwel ben je meteen fan van zijn cross-overlook en zijn zachte wegcontact… ofwel loop je snel weg van deze originele creatie met zijn deinende koetswerk en zijn erg lichte stuur. Onze drie andere rivalen houden het klassieker en zullen dan ook een breder publiek kunnen aanspreken. De Focus werpt zich daarbij op als het model dat het meest de tegenpool van de C4 vormt, door meer in te zetten op rijplezier dan op rijcomfort – toch zeker in de hier geteste ST-Line-uitvoering. De Mégane en de Golf blijken uiteindelijk het meest ‘conventioneel’. Met in het voordeel van de Renault dat hij een vertrouwder en functioneler interieur biedt dan de Volkswagen, die een beetje ver is gegaan in de digitalisering van zijn bestuurderspost… De Mégane slaagt er echter niet in de verhouding buitenmaten-interieur- en kofferruimte van de Golf te evenaren, noch de spaarzaamheid van zijn 1.5 TSI.
Scorebord | Interieur | Technologie | Onderweg | Budget | Totaal |
---|---|---|---|---|---|
1. Ford Focus 5d 1.0i EcoBoost MHEV 114kW ST-Line | 15,17 | 15,60 | 14,85 | 14,60 | 15,00 |
2. Renault Megane 5d TCe 140 EDC Edition One | 14,67 | 15,00 | 15,85 | 14,60 | 15,02 |
3. Volkswagen Golf VIII 5d 1.5 eTSI 85kW Life DSG | 15,25 | 15,20 | 14,92 | 14,67 | 14,98 |
4. Citroën C4 5d 1.2 PureTech 130 S&S EAT8 PLUS | 14,92 | 14,90 | 15,31 | 14,13 | 14,78 |
In dit artikel : Citroën, Citroën C4 , Ford, Ford Focus , Renault, Renault Mégane , Volkswagen, Volkswagen Golf
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!