De Mercedes B-Klasse en de Renault Scénic eindigen gezamenlijk op de derde plaats, maar elk om heel andere redenen. De Duitser is een uitstekende auto, met een onvergelijkbare bouwkwaliteit en een chassis waaraan de andere hier een puntje kunnen zuigen. Hij schiet alleen tekort als eenvolumer door een te beperkte moduleerbaarheid en is bovendien zeer, zeer duur. De Renault Scénic is evenmin een koopje, maar biedt wel een goede, zij het ietwat complexe moduleerbaarheid. Hij blijft echter wat achter op het vlak van rijplezier, is minder goed afgewerkt en heeft een teleurstellend complexe ergonomie. Dat laatste kan in nog veel grotere mate worden gezegd van de Citroën C4 Picasso, die dat echter ruimschoots goedmaakt met zijn uitgekiende moduleerbaarheid en zachte ophanging. Die laatste keuze maakt hem wel minder aangenaam om te besturen en bovendien stelt hij teleur qua afwerkingskwaliteit. Onder dat laatste euvel lijdt onze nummer één, de C-Max, eveneens, maar de Ford weet verder een toereikende moduleerbaarheid te combineren met uitstekende stoelen, een zeer aangenaam rijgedrag en een al even plezierige verhouding prijsuitrusting. Een welverdiende overwinning voor de Ford, dus.
Scorebord | Interieur | Technologie | Onderweg | Budget | Totaal |
---|---|---|---|---|---|
1. Ford C-Max 1.6 TDCi 115 Titanium | 14,00 | 14,00 | 14,00 | 15,00 | 14,40 |
2. Citroën C4 Picasso 1.6 HDi Exclusive | 15,00 | 14,00 | 13,00 | 14,00 | 14,00 |
3. Mercedes-Benz B-Klasse B 180 CDI | 12,00 | 15,00 | 15,00 | 11,00 | 13,80 |
4. Renault Scénic 1.5 dCi 110 Dynamique | 14,00 | 14,00 | 13,00 | 13,00 | 13,80 |
In dit artikel : Renault, Renault Scénic , Citroën, Citroën C4 Picasso , Ford, Ford C-Max , Mercedes-Benz, Mercedes-Benz B-Klasse
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!