Wat verlangt een eenvolumerklant? Ruimte, een eenvoudig te benutten moduleerbaarheid,een aangenaam interieuren veel comfort. Op al die vlakkenis de Citroën hier duidelijk de beste enhij weet al die kwaliteiten bovendien terijmen met een aangenaam rijgedrag.Helaas is hij zo exorbitant veel duurderdan zijn rivalen hier en is de combinatievan de (toegeknepen) 2.0 HDi met degerobotiseerde zesbak zo onaangenaamdat de Grand C4 Picasso net naast de eersteplaats grijpt. De Renault Grand Scénicis iets minder ruim, maar stuurt minstenseven aangenaam, is niet veel mindercomfortabel en biedt een onvergelijkbareverhouding prijs-uitrusting.Hoewel hij niet zo’n “echte” zevenzitteris als zijn landgenoot, krijgt hij van onstoch de overwinning toebedeeld. En watmet de Toyota? Die is met voorsprongde minst dure auto hier en biedt in ruildaarvoor een meer dan aanvaardbare rijdynamieken voldoende comfort. Alleenwordt hij op de voor een eenvolumer zobelangrijke punten (binnenruimte, moduleerbaarheid)telkens op zijn plaatsgezet door de Franse concurrentie. Hijmoet hier dus zwichten voor de overmacht,niet door een gebrek aan eigenkwaliteiten, maar wel omdat zijn rivalende lat nog hoger hebben gelegd
In dit artikel : Citroën, Citroën Grand C4 Picasso , Renault, Renault Scénic , Toyota, Toyota Verso
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!