De Mazda CX-3 blijft verleiden met zijn sportieve design, zijn mooi afgewerkte interieur en zijn weggedrag dat in de buurt komt van dat van een sportieve stadsauto. Bovendien pakt de Japanse SUV uit met een laag effectief verbruik, wat het dubbel jammer maakt dat hij omwille van zijn hogere normverbruik fiscaal wordt afgestraft. En ook zijn prijs en optiebeleid vallen wat tegen. De Opel Crossland X stelt qua dynamisch weggedrag en stuurgevoel een beetje teleur, maar maakt dat ruimschoots goed met zijn beschikbare binnenruimte en zijn (optionele) comfortabele stoelen. Helaas heeft hij het een beetje moeilijk om zijn verbruik onder controle te houden. De Peugeot 2008 komt qua rijgedrag het dichtst in de buurt van de Mazda CX-3, maar hinkt qua veiligheidsuitrusting achterop bij de twee eerder genoemde concurrenten. Ook qua zitcomfort laat de Fransman het afweten, zeker achterin. De Renault Captur lijkt zich in de luxueuze Initiale Paris-uitvoering meteen uit de markt te prijzen, maar de vergelijking wordt rechtgetrokken door de verhouding prijs-uitrusting. Renault blijft de meester in het inrichten van een interieur en koppelt comfort aan een grote moduleerbaarheid.
Scorebord | Interieur | Technologie | Onderweg | Budget | Totaal |
---|---|---|---|---|---|
1. Mazda CX-3 2.0 SKYACTIV-G 88kW Pure Edition | 15,00 | 17,00 | 17,00 | 14,00 | 16,20 |
2. Opel Crossland 1.2 96kW Turbo S/S Elegance | 17,00 | 15,00 | 15,00 | 15,00 | 16,00 |
3. Peugeot 2008 1.2 Puretech 96kW s/s Active | 15,00 | 15,00 | 16,00 | 16,00 | 15,80 |
4. Renault Captur Energy TCe 120 Intens | 16,00 | 15,00 | 16,00 | 14,00 | 15,40 |
In dit artikel : Mazda, Mazda CX-3 , Opel, Opel Crossland x , Peugeot, Peugeot 2008 , Renault, Renault Captur
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!