Vergelijkende test / Mercedes-Hybrides benzine of diesel
Nu de dieselprijs aan de pomp hoger is dan die van benzine, lijkt het onmogelijk om de meerprijs van 1.815 euro voor de C 300 de terug te verdienen gezien het kleine verschil in verbruik tussen beide versies. Bovendien spelen de 85 kilo extra op de voortrein van de 300 de niet in zijn voordeel qua wegligging, ook al wordt dat in het geval van onze testauto voor een deel goedgemaakt door de gestuurde pneumatische ophanging, zowel wat betreft dynamisme als op het vlak van het comfort. Kiezen voor een 300 e en het prijsverschil investeren in een Airmatic-ophanging (met de achttienduimwielen) lijkt ons dan ook de beste keuze.
Scorebord | Interieur | Technologie | Onderweg | Budget | Totaal |
---|---|---|---|---|---|
1. Mercedes-Benz C-Klasse Break C 300 e Auto | 16,00 | 16,00 | 16,00 | 12,00 | 15,20 |
2. Mercedes-Benz C-Klasse Break C 300 de Auto | 16,00 | 16,00 | 16,00 | 11,00 | 15,00 |
In dit artikel : Mercedes-Benz, Mercedes-Benz C-Klasse
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!
Tests
Onze tests
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands