Welke conclusie moeten we trekken uit deze vierkamp, die vier heel verschillende benzinetechnologieën tegenover elkaar plaatst? In de eerste plaats dat de heropleving van de benzinemotor zonder kwalijke gevolgen blijft, want het verbruik schiet helemaal niet door het plafond en blijft redelijk bij normaal gebruik. In die context geniet de CX-5 onze voorkeur als we ons tot de meer traditionele motoren beperken, want de CR-V kan in onze ogen zijn meerprijs niet verantwoorden. Bij de hybrides hangt alles af van het gebruikskader, maar het is moeilijk om de Outlander PHEV niet objectief als winnaar aan te duiden. Hij kan zich namelijk aan alle omstandigheden aanpassen en fluitend blijven rondrijden in de lage-emissiezones (LEZ), terwijl hij een superieur gebruikscomfort biedt en potentieel een nulverbruik kan halen voor wie enkel korte stukken rijdt. En dan is hij ook nog eens fiscaal de meest aantrekkelijke…
Scorebord | Interieur | Technologie | Onderweg | Budget | Totaal |
---|---|---|---|---|---|
1. Mitsubishi Outlander 2.4 PHEV 4WD Intense SDA AT | 16,00 | 18,00 | 14,00 | 18,00 | 16,20 |
2. Toyota RAV4 5d 2.5 Hybrid Lithium RAV4 CVT | 14,00 | 17,00 | 14,00 | 16,00 | 15,40 |
3. Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G 163 Skymove | 14,00 | 15,00 | 16,00 | 15,00 | 15,20 |
4. Honda CR-V 1.5 2WD Comfort | 16,00 | 15,00 | 15,00 | 13,00 | 15,00 |
In dit artikel : Honda, Honda CR-V , Mazda, Mazda CX-5 , Mitsubishi, Mitsubishi Outlander , Toyota, Toyota RAV4
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!