Net als in het voetbal kunnen de Duitsers niet altijd winnen. Peugeot is tot het uiterste gegaan om de 508 verleidelijker dan ooit te maken. Meer nog dan met zijn lijnenspel overtuigt de nieuweling met het vinnige karakter van zijn 1.6-turbobenzine, die perfect wordt bijgestaan door de uitmuntende achttrapsautomaat. Ook zijn weggedrag laat niets te wensen over, dankzij de elektronisch gestuurde ophanging, die standaard wordt gemonteerd op de benzinemotoren. Zijn moderne interieursfeer maakt het mooie plaatje compleet. Hij haalt het dan ook van de Duitsers, die op een gedeelde tweede plaats eindigen. De Arteon is weliswaar ruimer en biedt een nog volledigere veiligheidsuitrusting dan de Insignia, maar hij is ook veel duurder dan die laatste. De pretentieloze Opel beantwoordt aan al je verwachtingen, maar opgelet dat je je niet laat meeslepen in de optielijst...
Scorebord | Interieur | Technologie | Onderweg | Budget | Totaal |
---|---|---|---|---|---|
1. Peugeot 508 1.6 PureTech 180 S&S EAT8 Active | 16,50 | 18,00 | 17,00 | 14,00 | 16,40 |
2. Volkswagen Arteon 1.5 TSI ACT DSG | 17,00 | 16,00 | 16,50 | 13,00 | 16,00 |
3. Opel Insignia Grand Sport 1.4 Turbo S/S 107kW Edition CVT7 | 16,00 | 16,00 | 16,00 | 15,00 | 16,00 |
In dit artikel : Opel, Opel Insignia , Peugeot, Peugeot 508 , Volkswagen, Volkswagen Arteon
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!