Aangezien de subjectieve appreciatie voor de verpakking niet meetelt in ons klassement, betaalt de Clio geen prijs voor zijn schuchtere stijlevolutie ten opzichte van zijn voorganger. Zijn gerichte en rationele evoluties tegenover de vorige generatie stellen hem echter in staat zijn positie van vaste waarde in het segment te versterken en deze langverwachte confrontatie te winnen van zijn nieuwe rivalen die wat minder behoudsgezind bleven qua stijl. Zijn eerste plaats dankt hij in dit geval ook aan het brio van de tandem TCe 130-EDC7 en aan zijn interessante verhouding prijs-uitrusting. De Corsa en de 208 bestijgen samen het tweede trapje van het podium: de Duitser doordat hij wat scherpere prijzen naar voren kan schuiven, de Fransman met zijn modernere look en verzorgdere dynamiek. De Citroën C3 eindigt in hun kielzog, in afwachting van zijn restyling, die hem modernere uitrusting zou moeten opleveren. Zijn troeven blijven vooral een zijdezacht rijcomfort en lagere prijzen.
Scorebord | Interieur | Technologie | Onderweg | Budget | Totaal |
---|---|---|---|---|---|
1. Renault Clio 5d TCe 130 EDC GPF Intens | 16,00 | 16,00 | 16,00 | 16,00 | 16,20 |
2. Opel Corsa 5d 1.2 Turbo 96kW S/S Auto Elegance | 15,00 | 16,00 | 15,00 | 15,00 | 15,40 |
3. Peugeot 208 5d 1.2 PureTech 130 EAT8 S&S €6.3 Allure | 15,00 | 16,00 | 16,00 | 14,00 | 15,40 |
4. Citroën C3 1.2 PureTech 110 S&S EAT6 MAX ORIGINS | 15,00 | 14,00 | 14,00 | 16,00 | 14,80 |
In dit artikel : Citroën, Citroën C3 , Opel, Opel Corsa , Peugeot, Peugeot 208 , Renault, Renault Clio
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!