Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Ford Focus Clipper 1.0 Ecoboost 125

Met zijn nieuwe EcoBoost-driecilinder in de Focus heeft Ford niet alleen op een laag verbruik gemikt. Het is er ook in geslaagd om uit zijn 1.000 cc een indrukwekkende 125 pk te persen.

Prijs
NB

Net als van de atmosferische 1.6 die hij vervangt, bestaan er van de 1.0 EcoBoost meerdere vermogensvarianten. De 100 pk-uitvoering wordt aangevuld met een versie van 125 pk, die eveneens kan worden gecombineerd met de drie koetswerktypes uit het Focus-gamma (vijfdeurs, vierdeurs en Clipper). Gezien zijn meer ‘utilitaire’ roeping en bijhorende grotere formaat leek de breakversie Clipper ons ideaal om de aandrijfcapaciteiten van deze drukgevoede driepitter in zijn full powerversie te evalueren. Laat ons even de argumenten op een rijtje zetten die de doorslag kunnen geven wanneer de knoop moet worden doorgehakt.

In dit artikel : Ford, Ford Focus

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker