Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Facelift / Jaguar F-Pace SVR: tal van kleine verbeteringen

Geschreven door Yeelen Möller op 02-12-2020

De Jaguar F-Pace SVR heeft een facelift gekregen. Hij krijgt dezelfde upgrades als zijn gewone broertje, maar voegt nog een aantal specifieke verbeteringen toe die hem nog sneller maken.

Net als de gewone F-Pace krijgt de snelle Jaguar F-Pace SVR een facelift die hem een geslaagder en aangenamer geheel moet maken. Ten eerste is er het nieuwe gezicht, met nóg grotere luchthappers, dat naast een nieuwe look ook een betere luchtstroom voorziet voor de motor en de remmen. De opwaartse druk wordt er ook mee verminderd voor een betere stabiliteit op hoge snelheid, terwijl de luchtweerstand ook is verlaagd van 0,37 naar 0,36 Cd.

5 liter-V8

De motor is nog steeds de 5-liter V8 met compressor, maar dankzij enkele aanpassingen levert hij nu een hoger piekkoppel van 700 Nm en zou de koppelkromme ook verbeterd moeten zijn. Het piekvermogen blijft 550 pk. Dankzij deze tweaks sprint de F-Pace SVR in precies 4 seconden naar de 100 km/u (-0,3 s), de topsnelheid bedraagt nu maar liefst 286 km/u (+3 km/u).

Om al dat koppel beter te kunnen verwerken, krijgt de snelle SUV van Jaguar de koppelomvormer van de XE SV Project 8. De launch control is ook performanter geworden en gebruikt de inertie van de aandrijflijn om de wielen te blijven aandrijven tijdens schakelmomenten. Naast de verbeterde prestaties zou het comfort ook verbeterd moeten zijn en stoot de F-Pace SVR minder CO2 uit, al kan je een uitstoot van 275 gram (-6 g/km) en een verbruik van 12,2 l/100 km moeilijk milieuvriendelijk noemen.

Om al die snelheid (en al dat gewicht) veilig tot stilstand te kunnen brengen, zijn er tweedelige remschijven van 395 mm (voor) en 396 mm (achter) voorzien met een nieuwe 'Integrated Power Booster' en nieuwe remleidingen voor een gretiger rempedaal. 

Pivi Pro

Binnenin zijn dezelfde verbeteringen als in de gewone F-Pace facelift terug te vinden, met name het 12,3 inch grote infotainmentscherm dat het Pivi Pro-systeem weergeeft. Ook het stuurwiel en de versnellingsschakelaar (een pook kan je het niet meer noemen) zijn nieuw. De materialen zouden van een hoger kwaliteitsniveau moeten zijn, terwijl je optioneel kan kiezen voor 'slimline' kuipzetels met diamantborduursels. Je kan deze snelle SUV nu bestellen voor minstens 107.190 euro.

Web Editor

Twitter: @yeelenm / Instagram: @yeelenm

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten