- Score redactie 15.25 /20
Je moet al heel aandachtig kijken om de nieuwe Range Rover Evoque te onderscheiden van zijn voorganger. Wie hem kruist op de weg, merkt wel dat er iets veranderd is, maar verrassen doet hij niet. En dat was blijkbaar een bewuste keuze. Want hoewel iedereen de tijd rijp achtte om de acht jaar ‘oude’ Evoque te vervangen – al was het maar om hem op technologisch vlak weer competitief te maken – mochten de ontwerpers niet te veel raken aan het design, dat volgens Land Rover nog altijd heel wat sexappeal had. Behalve de fijnere achterlichten, de verzonken deurgrepen (die werden overgenomen van de Velar) en de hertekende bumpers behoudt de Range Rover Evoque ‘II’ dan ook de lijnen en proporties die hem al van in het begin zo herkenbaar maken. Liefhebbers van originele auto’s zullen echter betreuren dat de driedeursversie, gecreëerd als eerbetoon aan de allereerste Range Rover, geen vervolg krijgt: blijkbaar was er niet genoeg vraag naar. De cabrioversie blijft daarentegen wellicht wél in het gamma en zou later moeten volgen.
- Originele look, verzorgde afwerking
- Geruststellend weggedrag
- Algemeen comfort, geluiddemping
- Soepele en stille motor
- Geslaagde digitalisering (uitrusting, ergonomie)
- Hoog verbruik
- Soms aarzelende automaat
- Wat windgeluiden rond buitenspiegels
- Zicht naar achteren zonder achteruitrijcamera
- Hoge prijzen
In dit artikel : Land Rover, Land Rover Range Rover Evoque
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!