Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model DFSK Glory 580 2023

  • Niet meer beschikbaar
  • De Chinese staatsconstructeur Dongfeng Sokon (DFSK) is een joint venture tussen Dongfeng en Chongqing Sokon Industry Group Co Ltd: een zeer belangrijke speler op zijn thuismarkt. De Fengon 580 is een gezins-SUV met een lengte van 4,70 meter, vergelijkbaar met bijvoorbeeld de Skoda Kodiaq. Net als die laatste kan hij tot zeven personen vervoeren, verdeeld over drie zitrijen. En het moet gezegd dat deze Chinees zijn Europese rivalen weinig te benijden heeft op het vlak van ruimte en functionaliteit. Terwijl het design van het dashboard wat verouderd oogt – geen wonder voor een ontwerp dat al dateert van 2016 – is de afwerking van het meubilair behoorlijk goed en de standaarduitrusting zeer uitgebreid.

    Onderweg blijkt de schokdemping wat stug, maar niet oncomfortabel. En in de bochten is de rolneiging beperkt. Onder de motorkap is alleen een drukgevoede 1.5-benzine van Mitsubishi beschikbaar, hier met 146 pk. In combinatie met de continu variabele automaat (CVT) komt die vooral bij een rustige rijstijl tot zijn recht. Ook al omdat het brandstofverbruik exponentieel stijgt naarmate het tempo toeneemt. Een lpg- of CNG-systeem is als optie verkrijgbaar. Om de meest wantrouwigen over de streep te trekken heeft deze grote Chinese SUV een garantie van vijf jaar, zonder kilometerbeperking.

    De Fengon 580 oogt niet meteen origineel of charmant, maar hij blijkt wel aangenaam in een gezinscontext vanwege zijn ruimte en functionaliteit. Bovendien is hij veel goedkoper in aanschaf dan zijn concurrenten. Zijn motor verbruikt wel te veel benzine (en stoot dus ook veel CO2 uit).

  • Benzine

    • Continue transm met manuele modus
    • 146 pk
    • 9.8 l / 100 km
    • CO2: 222 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 7 zitplaatsen

    LPG

    • Continue transm met manuele modus
    • 146 pk
    • 9.8 l / 100 km
    • CO2: 198 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 7 zitplaatsen

Tests DFSK Glory 580

Onze tests

Nieuws DFSK

Aanbevolen nieuwsberichten