Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Mercedes-Benz T-Klasse 2024

  • Deze bestelbreak van Mercedes, waaronder de architectuur van een Renault Kangoo schuilgaat, wordt geproduceerd in Maubeuge, in Frankrijk. Binnenin heeft Mercedes een eigen stuurwiel met kleine touchpads gemonteerd en ook de bovenkant van het dashboard, dat met mooi imitatienubuck kan worden bekleed, werd hertekend. De rest van het meubilair is dan weer gemaakt van harde kunststoffen die het sterlogo niet echt waardig zijn. De Duitse constructeur heeft tussen de voorstoelen een extra airbag gemonteerd, die voorkomt dat inzittenden bij een zijdelingse crash tegen elkaar botsen. Achterin geven de schuifdeuren toegang tot een eenvoudige zitbank, terwijl de vierling Citroën Berlingo/Opel Combo/Peugeot Rifter/Toyota Proace City Verso kan beschikken over apart verschuifbare en verstelbare stoelen, zoals in een echte eenvolumer. De T-Klasse heeft evenmin recht op een panoramisch dak, maar de zitruimte is wel royaal, net zoals het koffervolume.

    Een lange versie met zeven zitplaatsen wordt in 2023 gelanceerd, evenals een elektrische variant. In afwachting wordt de T-Klasse aangeboden met een diesel van Renault (met 95 of 115 pk) of een door Renault/Mercedes ontwikkeld benzineblok (met 100 of 130 pk). In beide gevallen raden wij de krachtigere versie aan, vooral als je vaak volgeladen rijdt. De benzinemotor is krachtiger en stiller dan de diesel, maar verbruikt ruim 1 liter meer per 100 kilometer.

    Mercedes heeft meer gedaan dan alleen maar een ster op de neus van de Kangoo geplakt: zijn (optionele) stoelbekleding is aantrekkelijker, hij kreeg een extra airbag en het algemene comfort van de Franse bestelbreak werd verfijnd. Maar de T-Klasse lijkt nog steeds meer op een Renault dan op een Mercedes en zijn meerprijs lijkt ons niet echt gerechtvaardigd.

  • Diesel

    • Manueel
    • 95 pk
    • 5.1 l / 100 km
    • CO2: 140 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 116 pk
    • 5.2 l / 100 km
    • CO2: 149 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

    Benzine

    • Manueel
    • 102 pk
    • 6.7 l / 100 km
    • CO2: 155 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 131 pk
    • 6.7 l / 100 km
    • CO2: 154 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 131 pk
    • 7 l / 100 km
    • CO2: 161 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

Tests Mercedes-Benz T-Klasse

Onze tests

Nieuws Mercedes-Benz

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget