Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
De V-Klasse is een rechtstreekse concurrent van de Volkswagen Multivan, maar dan wel beduidend ouder. Hij dateert al van 2014, met een restyling in 2019. Zijn troeven zijn nog steeds zijn chic interieur en praktische kwaliteiten. De V-Klasse is beschikbaar met twee wielbasissen (3,20 of 3,43 meter) en drie koetswerklengtes (4,89, 5,14 of 5,37 meter). Een stevig formaat dus, met een dak dat bijna twee meter boven het wegdek uittorent.
Het interieur omvat standaard vier apart verschuifbare en verstelbare achterstoelen. Comfortabele stoelen trouwens, die zelfs met nappaleder bekleed kunnen worden. Voor grotere gezinnen kunnen de achterstoelen ook worden vervangen door twee driezitsbanken, zodat in totaal acht inzittenden meekunnen. De uitrusting kan zeer chic zijn, op voorwaarde dat je wilt grasduinen in de lange optielijst. Het rijcomfort en de wegligging zijn goed en er is ook een breed scala aan rijhulpsystemen beschikbaar.
Het motorgamma omvat uitsluitend dieselversies, gebaseerd op de 2.0 met vier cilinders, verkrijgbaar in varianten met 163 (220 d), 190 (250 d) of 237 pk (300 d). De achterwielaangedreven V-Klasse kan in al zijn motorversies ook worden uitgerust met vierwielaandrijving, maar niet met een handgeschakelde versnellingsbak. Een negentrapsautomaat is de enige schakelmogelijkheid. Er is ook geen plug-inhybride aandrijflijn beschikbaar, maar wel een volledig elektrische versie (EQV).
De V-Klasse is misschien niet meer van de jongste, maar hij is nog steeds aantrekkelijk, chic en leuk om mee te rijden. Hij is ook praktisch en pakt uit met drie goede dieselversies. Een elektrische variant (EQV) is eveneens beschikbaar. De prijs voor elke versie is hoog, maar dat geldt ook voor zijn rechtstreekse concurrent, de VW Multivan.