Hyundai werkt aan een nieuwe SUV met brandstofcel, gevoed door waterstof. In tegenstelling tot de huidige ix35 FCEV, krijgt die een eigen design om zich meer te onderscheiden van het gamma met verbrandingsmotoren. Door een aparte stijl zou de auto beter aangepast zijn aan de technologie, klinkt het in een interview met de directeur van de brandstofcelafdeling, Sae-Hoon Kim, in het magazine Autocar. Ook Toyota koos bij de Mirai voor een eigen design.
Autonomie van 800 km
De Zuid-Koreaanse ingenieurs ontwikkelen dus een SUV die geoptimaliseerd is voor waterstof. Hij moet plaats bieden aan grote reservoirs en grote radiatoren voor de nodige koeling. Het doel is om een actieradius van 800 km te halen met één waterstoftank. De topsnelheid zou 180 km/u bedragen. Zustermerk Kia ontwikkelt trouwens een eigen FCEV-wagen tegen 2020.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!