Vier jaar na de conceptcar LF-LC stelt Lexus, op hetzelfde salon van Detroit (NAIAS) de definitieve versie voor van de LC 500. Dit model maakt gebruik van het volledig nieuwe GA-L-platform voor achterwielaandrijving, waarop ook de toekomstige LS zal rusten. De 2+2-coupé was, volgens de constructeur, een uitdaging voor de ingenieurs, die de sfeer en de lijn van het prototype moesten behouden. Het eindresultaat is 4,76 meter lang, heeft een wielbasis van 2,87 meter en is 1,92 meter breed en slechts 1,35 meter hoog.
Tien verhoudingen
Lexus heeft gekozen voor de atmosferische 5.0-V8 van de RC F en de GS F. Onder zijn motorkap ontwikkelt de LC 500 470 pk en 527 Nm. Het aandrijfgeheel beschikt over een gerobotiseerde tienbak met dubbele koppeling – een wereldpremière. Het geheel zal de achterwielen aandrijven. En bij dynamische acceleraties, met een spurt van 0 tot 100 km/h in 4,5 seconden, zal een geluidsgenerator een woest geluid maken wanneer boven de 3.500 o/min. Dat geluid zal in de Sport-modus nog agressiever klinken.
Luxueus
Lexus positioneert de LC 500 als luxewagen. Het interieur is ontworpen volgens de regels van het Japanse ambacht (takumi), waarnaast er natuurlijk ook nog rekening gehouden wordt met technologie. Zo kan er een multimediasysteem van Pioneer (standaard) of van Mark Levinson geïntegreerd worden. Naast het circuit zal de bestuurder van deze nieuwe Lexus kunnen rekenen op een rist van Lexus Saftey System +-rijhulpsystemen, die vrij volledig is. Lexus geeft nog niets vrij over de prijs.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!