Borgward blijft, na de Isabella Coupé uit de jaren vijftig op het salon van Genève 2015 en een kloon van de Audi Q5 met zijn BX7 Concept in Frankfurt, aan de gang met de BX5 Concept, alsook met de BX6 TS Concept in Genève van 3 tot 13 maart. Allebei wijden ze het radiatorrooster 'Octagon' in. De BX5 krijgt een design dat minder dicht aanleunt bij dat van Audi, al vinden we toch enkele trekken terug. De SUV, die uitgerust is met een plug-inhybride aandrijfgeheel, is 4,48 meter lang en is uitgerust met vierwielaandrijving. Hij wordt voorgesteld als " nagenoeg productierijp".
Hybride
De conceptcar BX5 beschikt over een 1.4-viercilinder met 143 pk die de voorwielen aandrijft, gekoppeld aan een versnellingsbak met dubbele koppeling en zeven verhoudingen. De achtertrein wordt aangedreven door een elektromotor van 85 kW (115 pk). Zo is de SUV in staat om over 55 kilometer volledig elektrisch te rijden. Borgward heeft zijn conceptcar ook uitgerust met een rijmodus die aangepast is aan ieder terrein. De BX5 wordt op de weg virtueel beschermd door een geheel aan rijhulpmiddelen dat de naam 'Protect' meekreeg met, onder andere, voetgangersdetectie en 360-gradencamera’s.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!