Met de Fullback is Fiat strikt genomen niet aan zijn eerste pick-up toe. Zo herinneren we ons een dergelijke variant van de Fiorino uit de jaren tachtig, die later werd opgevolgd door de Strada Pick-up. De jongste generatie van die laatste is nog altijd verkrijgbaar in Zuid-Amerika, waar ook de Toro in de catalogus staat. Maar aangezien deze modellen hun platform delen met personenwagens – de Palio in het geval van de Strada en de 500X/Jeep Renegade in dat van de Toro – en ze bovendien minstens een maatje kleiner zijn, horen ze thuis in een ander segment. Een model voor het echt ruige werk en met reële terreincapaciteiten was er met andere woorden nog niet bij.
- Geslaagde ‘facelift’
- Uitgebreide uitrusting en accessoires
- Sleep- en laadvermogen
- Basisversies niet ingevoerd
- Rijgedrag op slecht wegdek
- Wat gedateerde automaat
Je had kunnen verwachten dat de Italianen hiervoor hun Amerikaanse connecties zouden aanspreken: Dodge, van de ook bij ons populaire Ram, of Jeep, toch een van dé terreinspecialisten. Maar in plaats van zelf een op Europese leest geschoeide pick-up te ontwikkelen, gingen ze te rade bij Mitsubishi, dat zijn L200 ter beschikking stelde. Een beetje hetzelfde verhaal dus als dat van de nakende Renault Alaskan (nog dit jaar) en Mercedes GLT (2017), allebei onderhuids in feite een Nissan Navara.
In dit artikel : Fiat
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!