Nadat hij een jaar geleden al gelanceerd werd in Thailand en recenter ook in Australië en Israël uitkwam, maakte de Mitsubishi Attrage pas enkele weken terug zijn Europese debuut op ons eigenste autosalon van Brussel. Het gaat om een oerklassieke compacte drievolumeberline, geen voor de hand liggende keuze als je weet dat de (West-)Europeanen in dit segment vooral tuk zijn op vijfdeursmodellen.
Op onze markt zijn er dan ook amper concurrenten voor deze ‘Space Star met een koffer’. De enige echte rivaal van deze Mitsubishi is de Dacia Logan. Maar terwijl die het onderste uit de kan haalt om te kunnen schermen met een bodemprijs, kiezen de Japanners voor een heel andere strategie: de Attrage wordt enkel aangeboden met een riante uitrusting en is daardoor geen koopje meer.
- Soepel, zuinig en vloeiend aandrijfgeheel
- Vorstelijke beenruimte achterin
- Riant koff ervolume voor dit segment
- Erg volledige standaarduitrusting
- Erg kleine draaicirkel
- Buitensporig hoge prijs
- Vaste achterbank
- Harde voorstoelen zonder steun
- Vaag en te indirect stuur
- Niet gehomologeerd om te slepen
- Koetswerkbewegingen
In dit artikel : Mitsubishi, Mitsubishi Attrage