Een auto is natuurlijk sterk cultuur-bepaald. En we kunnen niet ontkennen dat we bij onze eerste kennismaking met de Japanse versie van de Levorg drie maanden geleden in zijn thuisland enigszins op onze honger bleven. De oorzaak? De oerklassieke CVT-over-brenging die zoveel last had van het typische ‘koffi emoleneff ect’ dat ze niet in staat bleek om de op papier nochtans erg dynamische auto enig elan te geven. En dat terwijl Subaru toen voor het eerst uitpakte met zijn kleine drukgevoede boxer-benzinemotor, die hem wat meer van de soepelheid van de tweeliter-dieselboxer moest geven.
De nagelnieuwe 1.6 met turbo en directe benzine-injectie verlost de Levorg van het weinig dynamische karakter van de atmosferische versies. En dat is nog niet alles: de duw in de rug volgt ogenblikkelijk, zonder aarzeling. Een heel verschil met de andere drukgevoede boxer-benzinemotoren die nog steeds kampen met een turbogat (de inertie van de grote turbocompressor op de WRX STi-motoren).
In dit artikel : Subaru, Subaru Levorg
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!