De X5 wordt op de hielen gezeten door een bijna even indrukwekkende X3, maar op termijn zal het verschil tussen beide modellen overeenkomen met dat tussen de 3- en de 5- Reeks. Op dit moment houdt hij het bij een facelift, al zijn de onderhuidse wijzigingen belangrijker. Om te beginnen onder de motorkap, met de formidabel opgepepte turbodieselzescilinder in lijn. Vervolgens onder de vloer, met de xDriveoverbrenging, die hem nog veel fantastischer maakt. De oorspronkelijke X5 had klassieke vierwielaandrijving, maar was in de eerste plaats een echte BMW, dus met een voorliefde voor achterwielaandrijving. Hij was even aangenaam om op terrein mee te rijden als veilig in alle omstandigheden. Maar met zijn gestuurde vierwielaandrijving wordt hij nog meer BMW: nog veiliger en geruststellender, nog plezieriger en
meeslepender om mee te rijden. Daarmee moet hij de even
overtuigende nieuwkomers, de Volvo XC90 en vooral de Volkswagen Touareg, het hoofd kunnen bieden. Het addertje is dat BMW hem niet bepaald weggeeft, hoewel hij wordt gebouwd in een land met een zwakke dollar. De Mercedes ML lijkt in vergelijking haast een koopje. De gefacelifte X5 is dus in geen geval een eindereeksmodel dat voor uitverkoopprijzen wordt verkocht..
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!